Phone number +46739337527

fredag 4 mars 2011

Stor abborrar

Igår var vi och pimplade abborre.
En underbar dag med sol och lite vind.
Det är så man kan få förhoppningar om att vintern snart ska ta slut.

Fisket började ganska segt men framåt lunch kom en huggperid.
Niklas började vifta med armarna och jag förstod att han hade fått en fin abborre.
Jag som var ca100 meter bort tog min utrustning och gick för att se hur stor den var.
Niklas var upprymd och glad.
Det var en riktigt fin fisk som vägde 1050g.
Jag borrade upp ett hål ca 10meter ifrån honom och började fiska.
Nästan direkt fick jag en liten borre.
Efter den så var det inte ett liv i hålet de efterföljande minuterna.
Tills något stort suger tag i min balansare.
Gädda tänker jag.
Men förstår att det är abborre när jag känner de klassiska ryckningarna.
Efter un stunds handdrillning får jag se ett STORT huvud i hålet med en lina som sticker ut ur munnen. Va fan är det en Gös är min första tanke. Andra tanken är. klart det inte är en gös, det finns inga gösar här.
Jag vågade inte dra upp abborren hur hålet så det var bara ner med handen i hålet för att ta gällocksgreppet för att lirka upp den.
Sen var lyckan total. Jag kan tänka mig att jag och Niklas lät som två glada småtjejer på isen.
Den vägde 1600g blankt.
Resten av dagen fick vi även ett gäng borrar mellan halvkilot till 9hekto.
Vi rev även en del stora fiskar.

Jag fiskade med en rapala balansare 7cm färg (den gamla RT) och med doft krok ifrån www.56-an.com


Mvh
Johan Bjelkendal

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar