Phone number +46739337527

tisdag 5 april 2011

Fisket rullar på.

Hej,

Har varit ute och fiskat på östra sidan idag. Det har varit riktigt hårda vindar ifrån syd/sydväst. Men det har fungerat ganska bra att fiska på östra sidan då vinden går längs med land och inga stora vågor bildas.

Jag åkte ut någon timme efter lunch. De första timmarna hade jag inte en enda kontakt.
Men sen så bytt plats och hade ett följe nästan direkt. Kort där efter så small den första öringen. 1.5-2kg ungefär. En stund senare hugger den andra öringen på kort lina och jag fort på bromsen så att den inte ska slita sig.
Det var bra drag i den fisken. Jag lyckas landa den också, och tar upp den på en liten stenhög ute i vattnet för att ta en bild. Jag blev inte nöjd med bilden så jag skulle ta en ny. Men lyckas då tappa mobilen (min gamla nokia N95) i vattnet. Det är nog 5:e mobilen som får bada. ååååååååh. Det värsta är att jag har en vattentät kamera hemma.
Hoppas att jag får igång den ikväll eller i morgon så jag kan lägga upp lite bilder. Annars blir det en ny mobil. Vattentät och med bra kamera!! Tips någon??? Fisken var en blankbesa och vägde 3.3kg så den släppte jag tillbaka. 20 min efter det så högg det en tredje gång och även den fisken lyckades jag landa. runt 2.5kg. Även den fick simma tillbaka. På väg tillbaka mot bilen stannade jag och kastade av ett annat ställe i närheten. Hade ett par följen och kunde stått där och nött en timme till men jag kände mig ganska nöjd för dagen ”fiskemässigt”

Skeeetfiske,

Johan B

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar